Tuesday, September 28, 2010

Despre (i)relevanţa consultantului media

FAIL stamp

De ce ai apela la un consultant? Pentru că ştie domeniul în care vrei să-ţi desfăşori business-ul mai bine decât tine. E specializat şi e la curent cu tot ce mişcă şi tot ce e relevant în aria sa de competenţă.

Şi totuşi...


Citesc (via Ioana) pe blogul unui consultant media că:

pot spune că Businesscover.ro e singurul outlet media din România care sesizează potenţialul unei ştiri consumer ca “H&M vine în România”. Puteţi afla de aici în ce mall şi de când.

Hmmmm, singurul aşadar. Cum se face atunci că eu am citit cam în toată presa economică despre asta. ZF-ul, de exemplu, a publicat un articol cu două cinci zile înaintea Businesscover, fix despre acelaşi lucru. Ba mai mult, Business Magazin nu şi-a dat seama de potenţialul ştirii, dar a publicat un dosar întreg pe aceeaşi temă. Mă rog, poate explicaţia constă în faptul ce cele două titluri (ZF şi Business Magazin) n-or fi outlet-uri media ci doar nişte publicaţii online/print de business news.

N-aş fi scris despre asta dacă nu mi-aş fi amintit de un articol mai vechi de pe blogul consultantului Comănescu, în care, vorbind despre relansare noului gandul.info din această primăvara, la care am pus şi eu un pic umărul, spunea:


4:25:08 PM Iulian Comanescu: Doar că aş fi vrut, undeva, o mică reverenţă sau un hat tip la adresa originalului.
4:25:39 PM Iulian Comanescu: Un anunţ de relansare în care să zică: “Huffington ni se par cei mai avansaţi, nativi de web, îi felicităm şi încercăm să facem ca ei”. Lucrurile ar fi putut fi absolut ok.


Or gandul.info îşi comunicase la acea dată lansarea printr-un articol intitulat chiar "Un Huffington Post românesc – noul Gândul", articol care a stat pe homepage câteva zile bune şi în care chiar Orlando Nicoară, directorul Apropo Media, era citat cu o declaraţia:

Nu ascundem că site-ul e inspirat din Huffington Post. Mi se pare că e evident acest lucru.

Dacă nici acestea nu-s reverenţe (sau hat tip-uri), să nu-mi ziceţi mie consultant.

0 comments: