Tuesday, May 25, 2010

Cum să nu mă înec la volanul Yarisului meu sau de ce suge iar Toyota România


Să presupunem că aveţi Toyota Yaris. (Bine, nu ştiu de ce vă jignesc inteligenţa presupunând aşa ceva, dar să trecem peste…). Deci, cum spuneam, aveţi Toyota Yaris şi nu sunteţi un înotător sau un pescar împătimit. Adică nu vă omorâţi după apă. Or, Yarisul, dacă nu ştiţi, pe lângă numeroasele beneficii pe care vi le oferă (accelerează singură, centurile pot da foc la maşină, tetierele pot ieşi în caz de accident, air-bag-urile din scaune nu se deschid - ca să enumăr aici campaniile pentru care am fost chemat în service), vă oferă şi apă. Apă din belşug. De la aerul condiţionat. Care curge de sub bord, fix pe picioarele pasagerului din dreapta. Pasager care, dacă mai vrea să meargă cu mine, trebuie să încalţe cizme din alea înalte de pescar.


Aşadar, să presupunem că aveţi Toyota Yaris şi aţi constatat duminică, atunci când vă era lumea mai dragă şi cheful de plimbare mai mare, că iar vi se scurge condens de la aerul condiţionat în maşină. Iar afară tocmai ce au dat căldurile alea mult aşteptate. Ce faceţi? Vă zic eu, că am păţit acelaşi lucru şi anul trecut. Sunaţi la service, evident. Curăţarea instalaţiei durează vreo 30 de minute, service-ul vă costă vreo 60-70 de roni - ce mai, o nimica toată, aţi putea spune.

O nimica toată pe dracu! Ca şi cum n-ar fi suficient că maşina e proastă, mai e şi service-ul românesc pe deasupra. Pentru operaţiunea asta, la singurele două service-uri din Bucureşti nu se putea face programare mai devreme de 3 iunie. Că de, noi vindem maşini în draci (iar de partea cealaltă cumpărăm ca proştii), nu ne mai interesează dacă le şi putem repara în termene rezonabile.

Nu pot decât să mă felicit că am reuşit în ultimii ani să învăţ cât de cât să înot, aşa măcar o să scap fără să mă înec la volanul propriei maşini pe drumul ce urmează să-l fac până la Cluj, fix pe 3 iunie dimineaţa. Asta dacă voi da drumul la aerul condiţionat. Şi dacă nu voi da drumul la aer, tot am de ce să mă felicit - am mai trecut un pic pe la sală anii ăştia şi pot rămâne la bustul gol fără să mă jenez prea tare. O cruciuliţă pentru lipit pe parbriz mai trebuie să-mi cumpăr.

Şi, parafrazând un coleg de la noul meu loc de muncă, aş vrea să le fac şi o urare celor de la Toyota România: "Muriţi mă!!! Dar-ar falimentu' peste voi!"

PS. E şi Toyota mea campioană la ceva. Are nu mai puţin de 4 chemări diferite în service - pentru air-baguri, centuri, tetiere, pedala de acceleraţie. Specialiştii în PR de la Toyota le numesc campanii, probabil pentru că sunt la promoţie, cumva - la 4 chemări în service, o să-mi mai ofere, bănuiesc, şi o a 5-a, gratuită.

5 comments:

irinel said...

Stii ca nu ma bag aiurea la comentat chestii, dar asta e prea tare. :)) Eu chiar am crezut in Toyota, chiar si dupa campania din SUA impotriva ei. Dar cand vad ca tu ai fost chemat in service de 4 ori in 3 ani jumate cu "cea mai fiabila marca din lume" parca trebuie sa-mi reconsider un pic pozitia. Stii, eu aproape te-am invidiat in 2006 pentru "inspiratia pe care ai avut-o la cumpararea masinii" :))))))))))))))))) Bafta!

Unknown said...

Pe aici circula o vorba: cand termini de platit masina, incep sa se strice toate. Pedro poate depune marturie. Ford-focusul-hammer pe care il are a inceput sa se imbolnaveasca exact in anul in care a terminat sa-l plateasca. O fi o consecinta (sau cauza?) directa a consumismului: lucrurile dureaza putin ca sa fie inlocuite mereu. Eu una mi-as cumpara un volskwagen din ala broscuta de prin anii '40 ca pe atunci masinile erau gandite ca sa dainuiasca o viata :)))))

George said...

@ nicoleta. La dracu! Daca stiam, faceam leasing pe 6 ani, nu pe 4 :)

Radu said...

Toyota?! But Mircea Badea drives one. Nu se poate asa ceva. Esti sigur ca nu e de fapt o Coyota?

Piticu said...

@cinicul cand pe 3 iunie pleci la cluj? la ce ora adica si de unde? poa merem impreuna